تبلیغات
یـــــــاحـــســـیــن ادرکنی - عهدشکنی و آغاز جنگ توسط غربیها
 
یـــــــاحـــســـیــن ادرکنی
یاایهاالعزیزمسنا و اهلناالضر و جئنا ببضاعة مزجاة فاوف لناالکیل و تصدق علینا
درباره وبلاگ


این وب جهت آشنایی با معارف دینی و سیره ائمه معصومین(ع) و شهداء و ایجاد فرصت برای همه کسانی که تمایل به دانستن مطالب مختلف علمی،پژوهشی،دینی،فرهنگی،
اجتماعی،هنری،
تاریخی،سیاسی،طنزو...دارند طراحی گردید لطفاً ازنظرات خود مارا بهره مندنمایید. استفاده از مطالب این وب به شرط ذکر آدرس منبع و اهداء 14صلوات آزاد است.
hajmahmod33@gmail.com - hajmahmod33@yahoo.com - 09111495934 - karbala114.blog.ir

مدیر وبلاگ : محمدرضا محمودی
مطالب اخیر
نظرسنجی
شما به این وبلاگ چه امتیازی می دهید ؟








قرارداد صلح بین امام زمان (عج) و غربی ها

 بنا بر روایات ، پس از فتح تمام سرزمین های اسلامی و قدس شریف به دست امام زمان(عج) غربی ها با مجهز کردن لشگری بزرگ آماده جنگ با امام زمان(عج) و مسلمانان می شوند اما با وساطت حضرت مسیح(ع) پیامبر مسیحیان که در آن زمان به امر الهی نزول کرده است ، پیمان صلحی میان امام زمان(عج) و کشورهای غربی بسته می شود اما پس از گذشت حدود 2 سال غربی ها پیمان صلح را نقض کرده و با لشگری مجهز به مسلمانان حمله می کنند ...

 روایات مربوط به این صلح فراوان است و دلالت دارد بر اینكه این قرارداد صلح و عدم تجاوز و همزیستى مسالمت آمیز بر اساس یك پیمان و قرارداد خواهد بود و بنظر مى رسد كه هدف امام (علیه السلام) از این پیمان ایجاد زمینه و فرصت عمل براى حضرت مسیح (علیه السلام) است تا بتواند به روال طبیعى در هدایت ملل غربى گام بردارد و تحولى در عقاید و سیاست آنها در این فرصت بوجود آورد و انحرافات حكومت ها و تمدن هاى غرب را برملا سازد. بطوریكه در روایات مربوط به این قرار داد ملاحظه مى كنیم بین این صلح و صلح حدیبیه كه پیامبر گرامى (صلى الله علیه وآله) با قریش منعقد كرد شباهت زیادى وجود دارد. در آن صلح، متاركه جنگ به مدت ده سال مورد توافق طرفین قرار گرفته بود و خداوند آن را فتح المبین نامید، اما زمامداران ستمگر قریش این عهد و پیمان را یك جانبه شكستند و از نیات پلید خود پرده برداشتند و همین عمل آنها، انگیزه روى آوردن مردم به اسلام و مجوزى براى سركوبى قدرت مشركان و كفر آنها گردید. در این صلح نیز غربیها با مسلمانان پیمان شكنى مى كنند و از خصلت طغیان و تجاوز خود پرده بر مى دارند و بگفته روایات با یك میلیون سرباز منطقه را به جنگ و آشوب مى كشانند و پیكار بزرگى بوجود مى آید كه بر اساس توصیف روایات، این نبرد از كارزار آزادى قدس نیز بزرگتر است. از پیامبر(صلى الله علیه وآله) روایت شده است كه فرمود:

 ((بین شما و روم چهار پیمان صلح برقرار مى گردد كه چهارمین آنها بدست مردى از خاندان هرقل است و سالها (دو سال) بطول مى انجامد و مردى از عبدالقیس بنام سئوددبن غیلان پرسید: در آن روز پیشواى مردم چه كسى خواهد بود؟ فرمود: مهدى از فرزندان من است.))(1)

 و این دوازدهمین روایت از چهل روایت حافظ ابونعیم درباره حضرت مهدى (علیه السلام) است. از حذیقه بن یمان منقول است كه گفت:

 ((پیامبر خدا (صلى الله علیه وآله) فرمود: بین شما و بنى اصفر (زردپوستان) صلحى برقرار مى شود كه آنها بمدت باردارى زنى (بعد از 9 ماه) به شما خیانت مى كند و با هشتاد لشكر از راه زمین و دریا به شما حلمه ور مى شوند كه هر لشكر شامل دوازده هزار سرباز است كه بین یافا و عكا فرود مى آیند و فرمانرواى آنها كشتى هایشان را به آتش مى كشاند و به یاران خود دستور مى دهد كه از سرزمین و كشورتان دفاع و مبارزه كنید، آنگاه جنگ و كشتار از دو طرف آغاز مى شود. و سربازان و سپاهیان به كمك یكدیگر مى شتابند حتى كسانى كه در حضر موت یمن هستند به یارى شما مى آیند. در آن روز خداوند با نیزه و شمشیر و تیر خود آنها را ضربه و آسیب مى رساند و به سبب آن در میان آنها بزرگترین كشتار واقع مى گردد.))(2)

 و نیز آمده است:

 ((كشتى هاى رومیان در حد فاصل صور تا عكا، لنگر انداخته و مستقر مى شوند و آن آرایش جنگى و كارزار بزرگى خواهد بود.))(3) و همچنین آمده كه: ((خداوند را دو نوع كشتن در میان نصارى مى باشد یكى از آنها گذشته و دیگرى باقى مانده است.))(4)

 و معناى اینكه گفته شد: ((خداوند با نیزه خود و... به آنها آسیب و صدمه وارد مى سازد)) این است كه خداوند مسلمانان را به كمك فرشتگان و امدادهاى غیبى خود علیه دشمنان یارى مى فرماید.

 و نیز آمده است:

 ((آنگاه خداوند باد و پرندگان را بر رومیان مسلط مى كند تا پرندگان بالهاى خود را به صورت هاى آنها بكوبند كه چشمهایشان از حدقه در آید و زمین بسبب آنها شكافته شود و بعد از آن دچار صاعقه و زمین لرزه مى شوند و در دره و پرتگاهى سقوط مى كنند و خداوند صبر كنندگان را یارى نموده و آنان را پاداش نیك مى دهد همچنانكه یاران محمد(صلى الله علیه وآله) را پاداش بخشید و دلها و سینه هایشان را مالامال از شجاعت و قوت مى گرداند.))(5)

 چنین بنظر مى رسد، هدف آنها از پیاده كردن نیروهاى دریایى بین یافا و عكا یا بین صور و عكا چنانكه در این دو روایت ملاحظه مى شود باز گرداندن فلسطین و بخشیدن دوباره آن به یهودیان است كه در واقع هدف نظامى (استراتژیك) و مجوز هجوم آنها مى باشد.

 و در روایت بعدى آمده است كه آنان نیروهاى خود را در طول سواحل عریش در مصر تا انطاكیه در تركیه پیاده مى كنند. از حذیفة بن یمان نقل شده كه گفت:

 ((پیامبر خدا را پیروزى و فتحى نصیب گردید كه همانندش از زمان بعثت از وى رخ نداده بود عرض كردیم: اى رسول خدا این فتح و پیروزى بر شما مبارك باد، با این پیروزى جنگ پایان یافت؟ فرمود: هرگز، هرگز، سوگند به كسى كه جانم بدست اوست، اى حذیفه، پیش از آن شش ویژگى وجود دارد... و آخرین جنگ را فتنه روم یاد كرد كه آنها به مسلمانان خیانت كنند و با هشتاد لشكر پیمان صلح را نقض كنند و در فاصله بین انطاكیه تا عریش فرود آیند.))(6)

 در روایات مربوط به فرود آمدن عیسى (علیه السلام) آمده است كه جنگ در آن زمان پایان خواهد یافت و مؤید این مطلب، واقعیت جنگ هاى ما با رومیان (غربى ها) است كه پایان نیافته و نخواهد یافت تا حضرت ظهور كند و مسیح (علیه السلام) از آسمان فرود آید و خداوند ما را بر آنها در مرحله طغیان جهانى شان پیروز گرداند.

 و در روایت آمده است كه:

 ((در فلسطین دو درگیرى با رومیان اتفاق مى افتد كه یكى از آنها ((گل چین)) و دیگرى ((درو)) نامیده مى شود.))(7)

 به این معنا كه دومى نابود كننده تر از اولى خواهد بود.

 روایت بعدى به این معنا اشاره دارد كه نبرد مهدى (علیه السلام) با غربى ها جنگى نابرابر است و البته به ظاهر موازنه قدرت در دست و به نفع آنهاست از این رو برخى بزدلان عرب به آنها مى پیوندند و بقیه بى طرف هستند. ابن حماد از محمد بن كعب در تفسیر این آیه: ((شما بزودى بسوى قومى بسیار قدرتمند فراخوانده مى شوید)) آورده است كه گفت: رومیان را روز نبردى بزرگ است، و گفت: خداوند اعراب را در آغاز اسلام دعوت به جنگ با كفار نمود، گفتند: ((مال و زن و فرزندان ما را سرگرم و مشغول داشته است)) آنگاه فرمود: شما بسوى قومى بسیار نیرومند فرا خوانده شوید، روز جنگ باز آنها همان گویند كه در آغاز اسلام گفتند و این آیه درباره آنها تحقق یابد كه ((خداوند شما را به عذابى دردناك كیفر دهد)) و صفوان گفت: ((استاد ما گفت كه در آن روز بعضى از اعراب از دین برگشته و مرتد مى شوند و برخى دیگر دچار تردید شده از نصرت و یارى اسلام و سپاه آن خوددارى مى كنند.))

 از دین برگشتگان آنانند كه از رومیان حمایت مى كنند و روى گردانان از یارى اسلام، همان افراد بى طرف هستند و آنها بدست تواناى حضرت مهدى (علیه السلام) بعد از پیروزى بر رومیان، به عذابى دردناك گرفتار شوند، روایتى را ابن حماد نقل كرده است كه اجر شهیدان این جنگ را معادل پاداش شهداى بدر در كنار پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى داند:

 ((پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: بهترین كشتگان در زیر این آسمان از آغاز خلقت عبارتند از نخستن: هابیل كه بدست قابیل ملعون، ظالمانه كشته شد، پس از او پیامبرانى كه بدست امت هاى خود شهید شدند در حالیكه براى هدایت آنها مبعوث شده بودند و سخن آنها این بود كه پروردگار ما خداست و مردم را به سوى او دعوت مى كردند، سپس مؤمن آل فرعون و آنگاه صاحب یاسین و بعد حمزة بن عبدالمطلب، و بعد كشتگان جنگ احد، آنگاه كشتگان حدیبیه و پس از آن كشته هاى جنگ احزاب و سپس كشتگان حنین و پس از آن كشتگانى كه بعد از من بدست خوارج نابكار كشته مى شود بعد از اینها مجاهدان راه خدا... تا آنكه كارزار بزرگ روم اتفاق افتد كه كشتگان آن همچون شهداى بدر خواهند بود.))(8)

 شاید عبارت كشتگان حدیبیه كه در روایت وارد شده است اشتباه و یا اضافه باشد، زیرا منابع تاریخى وقوع جنگ و كشته هایى را در حدیبیه درج نكرده اند.

 و در منابع شیعه به نقل از اهل بیت (علیهم السلام) آمده است كه با فضیلت ترین شهدا در پیشگاه خداوند یاران سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) و شهدایى مى باشند كه یاران امام مهدى (علیه السلام) هستند.

 اما زمان هجوم اخیر، سرزمین هاى اسلامى: طبق روایات، مدت پیمان صلح با غربیان هفت سال است اما آنان بعد از گذشت دو سال و به نقل برخى سه سال، خیانت نموده و پیمان شكنى مى كنند، چنانكه در روایت ابن حماد بنقل از ارطات آمده است:

 ((بین مهدى و فرمانرواى طغیانگر روم پس از كشته شدن سفیانى و به غنیمت در آمدن هستى قبیله كلب، صلحى برقرار مى شود. بگونه اى كه بازرگانان شما و آنها به كشورهاى یكدیگر رفت و آمد مى كنند و آنها سه سال به ساختن كشتى هاى خود مى پردازند (نیروى دریائى خود را مجهز مى سازند.) تا آنكه كشتى هاى رومیان در سواحل بین صور تا عكا لنگر مى اندازند و آنجا صحنه كارزار خواهد بود.))(9)

 روایتى كه گذشت خیانت و نقض پیمان آنها را به مدت باردارى زنى یعنى بعد از نه ماه پس از امضاء قرارداد صلح بازگو مى كند. والله العالم.

 پاورقی:

--------------------------------------

 (1) بحار، ج 51، ص 80.

(2) نسخه خطى ابن حماد ص 141

(3) نسخه خطى ابن حماد ص 142.

(4) نسخه خطى ابن حماد ص 115.

(5) نسخه خطى ابن حماد ص 124.

(6) نسخه خطى ابن حماد ص 118.

(7) نسخه خطى ابن حماد ص 136.

(8) نسخه خطى ابن حماد ص 131.

(9) نسخه خطى ابن حماد ص 142.

 .......

منبع : کتاب عصر ظهور علامه کورانی





نوع مطلب : علمی پژوهشی، مصاحبه مقاله، مصاحبه مقاله، سیاسی اجتماعی، پیامبران و معصومین(ع)، معنوی، معنوی، جبهه و جنگ، قرآن ، قاریان، احکام احادیث، 
برچسب ها : امام رمان (عج)، دشمنان،
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 23 شهریور 1396 07:01 ب.ظ
Today, I went to the beachfront with my children. I
found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She
placed the shell to her ear and screamed. There
was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back!
LoL I know this is completely off topic but I had to
tell someone!
یکشنبه 12 شهریور 1396 12:42 ق.ظ
My partner and I stumbled over here from a different web address and thought I might
as well check things out. I like what I see so now i'm following you.
Look forward to going over your web page again.
شنبه 22 فروردین 1394 09:36 ب.ظ
سلام.تولد حضرت زهرا (س) را تبریک عرض میکنم
محمدرضا محمودیممنون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :